Waarom komt mijn nieuwsbrief in de spammap terecht?

Als u met zorg een nieuwsbrief heeft samengesteld is het natuurlijk vervelend om te merken dat deze in de spammap terecht komt. Wij doen onze uiterste best om alle nieuwsbrieven in de 'inbox' af te leveren, en bijna altijd gaat het goed, maar helaas niet in 100% van de gevallen.

De achterliggende reden is dat er ontzettend veel spam verstuurd wordt in de wereld: meer dan 60% van alle verzonden e-mails is spam. Om te voorkomen dat iedereen hierdoor overspoeld wordt, zijn overal spamfilters actief. Helaas wordt door deze filters af en toe ook legitieme mail als spam aangemerkt.
Eén van de belangrijkste factoren die bepalen of een nieuwsbrief in de spammap terechtkomt is de reputatie van de afzender. Bij afzenders met een hoog volume (veel mails) en weinig spam neemt het vertrouwen bij de ontvangers toe en komt een steeds hoger percentage van de nieuwsbrieven in de inbox terecht. Wij werken al jaren hard aan onze reputatie als verzender (vooral door te voorkomen dat er via ons systeem spam wordt verstuurt) en onze reputatie is dan ook zeer goed.
Daarnaast moet de e-mail technisch gezien in orde zijn; dat is bij ons altijd het geval.

Authenticatie van uw domein

Om de aflevering van uw nieuwsbrieven optimaal te maken kunt u uw  domein authenticeren.

Wat kunt u zelf doen?

U kunt u zelf ook een aantal maatregelen nemen: zorg bijvoorbeeld voor een goede lijst met relaties (die ontvankelijk zijn voor uw nieuwsbrieven), een goede inhoud en onderwerpregel, en een juiste frequentie van uw nieuwsbrief.
U kunt in uw nieuwsbrief uw relatie ook tippen uw afzendadres toe te voegen aan hun adresboek. Uw relatie weet dan zeker dat uw nieuwsbrief niet meer in hun spamfilter kan blijven hangen. (Bij gebruik van onze drag & drop-editor wordt deze tip standaard in de footer van uw nieuwsbrief vermeld.)
Meer tips om te voorkomen dat uw nieuwsbrief als spam wordt gemarkeerd, vindt u u hier: laposta.nl/tips/voorkomspam

Filters

Verder zijn sommige ontvangers extra kritisch, met als voornaamste voorbeeld Hotmail/Outlook.com, waarbij ondanks onze uitstekende cijfers daar toch nog een (heel klein) percentage niet in de inbox terecht komt.
Al met al zit er weinig anders op dan te accepteren dat een enkele nieuwsbrief z'n ontvanger niet zal bereiken.

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op