Authenticatie van je domeinen

Authenticatie geeft de ontvangende partij extra zekerheid over de afzender en de inhoud van een e-mail en daarmee extra reden om de mail te vertrouwen. Dit is belangrijk voor een goede 'bezorging' van jouw nieuwsbrieven ('deliverability'). 

Authenticeren is vaak noodzakelijk, omdat anders veel van je nieuwsbrieven geweigerd zullen worden. Je krijgt hier vanzelf een melding van binnen ons programma (bijvoorbeeld onder Instellingen → Afzendadressen en bij het maken van een campagne).

Wat moet ik instellen?

Onder Instellingen → Authenticatie vind je je domein(en) en per domein twee regels die aan de DNS moeten worden toegevoegd. Je ziet die regels als je op 'Toon instructies' klikt:

Je ziet nu de regels die aan de DNS-instellingen moeten worden toegevoegd. Je ziet deze regels direct als je deze pagina bereikt via de link die voor de authenticatie wordt getoond onder 'Afzendadressen'.  

Je kunt de records zelf toevoegen aan de DNS-instellingen van je domeinnaam, maar alleen als je toegang hebt tot de instellingen van jouw domeinnaam. Anders kun je de regels naar je webbouwer, je hostingprovider of jouw ICT-afdeling sturen. 

Vergeet niet te activeren

Als de DNS records zijn toegevoegd, dan moet je dit nog even aangeven binnen Laposta. Dat doe je door op de 'Activeren' knop te klikken (onder Instellingen → Authenticatie).

Je ziet alle benodigde handelingen ook in onze stap-voor-stap handleiding over authenticatie.

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op