Authenticatie van je domeinen
Authenticatie geeft de ontvangende partij extra zekerheid over de afzender en de inhoud van een e-mail, en daarmee een extra reden om de mail te vertrouwen. Dit is belangrijk voor een goede aflevering van je nieuwsbrieven ('deliverability').
Authenticeren is vaak noodzakelijk, omdat anders veel van je nieuwsbrieven geweigerd zullen worden. Je krijgt hier vanzelf een melding van binnen ons programma (bijvoorbeeld onder Instellingen → Afzendadressen en bij het maken van een campagne).
Wat moet ik instellen?
Onder Instellingen → Authenticatie vind je je domein(en). Bij elk domein kun je op 'Toon instructies' klikken om te zien zien wat je moet doen om te authenticeren:

Je ziet nu een aantal regels (maximaal drie) die aan de DNS van je domein moeten worden toegevoegd.

Als je toegang hebt tot de DNS-instellingen van je domeinnaam dan kun je deze records zelf toevoegen. Anders kun je de regels naar je webbouwer, je hostingprovider of jouw ICT-afdeling sturen. Hiervoor staat onderaan de pagina een samenvatting:

Vergeet niet te activeren
Als de DNS records zijn toegevoegd, dan moet je dit nog even aangeven binnen Laposta. Dat doe je door op de 'Activeren' knop te klikken (onder Instellingen → Authenticatie).
Stap voor stap handleiding
Je ziet alle benodigde handelingen ook in onze stap-voor-stap handleiding over authenticatie.