Hoe lees ik de resultaten van verzonden campagnes?
Na verzending van een campagne zie je op de pagina Resultaten → Campagnes de belangrijkste resultaten. We zetten de belangrijkste ratio's voor je op een rij; klik op de definities om daarover meer te lezen.
- Acceptatieratio: het percentage (verzonden) nieuwsbrieven dat door de mailservers van jouw relaties is geaccepteerd.
- Openratio: het percentage geopende nieuwsbrieven ten opzichte van het totaal aantal geaccepteerde nieuwsbrieven in deze campagne.
- Klikratio: het percentage nieuwsbrieven waarbij vanuit de nieuwsbrief minimaal één keer is doorgeklikt (ten opzichte van het totaal aantal geaccepteerde nieuwsbrieven).
- Afmeldratio: het percentage relaties dat zich heeft afgemeld voor jouw nieuwsbrief (via de afmeldlink in jouw nieuwsbrief) ten opzichte van het totaal aantal geaccepteerde nieuwsbrieven.
In de tabel zie je ook wanneer je de betreffende campagnes hebt verzonden en naar hoeveel relaties je dat hebt gedaan. Als je klikt op 'Overzicht (live)' dan worden meer resultaten en details getoond.