Hoe voeg ik een nieuw afzendadres toe?

Je vindt een overzicht van alle e-mailadressen die je als afzendadres (en tevens antwoordadres) kunt gebruiken in je account onder Instellingen → Afzendadressen

Je ziet in het overzicht ook de status per e-mailadres, leest hierover eventueel extra informatie en kunt via de link Details een afzendadres wijzigen of verwijderen of de instellingen wijzigen:  

In bovenstaand overzicht zie je verschillende meldingen bij de ingevoerde afzendadressen:

  • Jouw adres kan nog niet beschikbaar (en daarmee nog niet te selecteren in stap 1 van het Zes-Stappenplan) zijn als je dit adres nog niet hebt bevestigd. Klik daarvoor op de link in de bevestigingsmail die je ontvangt, direct nadat je het adres hebt toegevoegd als afzendadres. Je kunt via Details ook direct een nieuwe bevestigingsmail laten verzenden door ons systeem.
  • Zie je de melding 'Voor dit adres moet je eerst authenticatie instellen', dan heeft jouw e-mailprovider DMARC ingesteld en is authenticatie verplicht. Zolang je dit nog niet hebt gedaan, kun je dat afzendadres niet (meer) gebruiken. Volg dit Stappenplan om de authenticatie in te stellen zodat je daarna dit afzendadres (weer) kunt gebruiken in je campagne(s).
  • Als bij een afzendadres wordt aangeraden om de aflevering te verbeteren door authenticatie in te stellen, dan is authenticatie niet verplicht maar wel sterk aan te bevelen. Als je daarbij een groen vinkje ziet onder 'Beschikbaar', dan is dit e-mailadres al wel beschikbaar als afzend- en antwoordadres, maar dan is de kans groter dat campagnes die je verstuurt met dat afzendadres niet (goed) aankomen bij je relaties
  • Als je hebt ingesteld dat een e-mailadres alleen als afzendadres (en niet als antwoordadres) mag worden geselecteerd, dan zie je de melding 'Alleen te gebruiken als verzendadres'. Je kunt dit desgewenst aanpassen door te klikken op Details.
  • Als je hebt ingesteld dat een e-mailadres alleen als antwoordadres (en niet als afzendadres) mag worden geselecteerd, dan zie je de melding 'Alleen te gebruiken als antwoordadres'. Je kunt dat aanpassen door te klikken op Details. 
  • Als je een gratis e-mailadres gebruikt, dan kun je dat adres wel gebruiken en zie je op welke manier dit bij verzending wordt aangepast

Extra afzendadres toevoegen

Onder het overzicht met e-mailadressen klik je op de knop  Nieuw afzendadres om een extra of ander afzendadres toe te voegen. Je kunt in het volgende venster een e-mailadres invullen, waarbij je direct kunt aangeven op welke manier het e-mailadres in jouw account gebruikt mag worden:

  • zonder beperkingen, dus als afzendadres en als antwoordadres van campagnes;
  • alleen als verzendadres (dit adres kan dan niet als antwoordadres worden geselecteerd in een campagne);
  • alleen als antwoordadres (dit adres kan dan niet als afzendadres worden geselecteerd in een campagne).

Je kunt deze instellingen later nog aanpassen door in het overzicht met afzendadressen te klikken op Details. Standaard staan geen beperkingen ingesteld op jouw afzendadressen.

Bevestigen van afzendadressen

Om te voorkomen dat er vanuit Laposta nieuwsbrieven van een onbekende afzender worden verstuurd, moet elk nieuw afzendadres eerst door jou worden bevestigd. De bevestigingsmail wordt verstuurd naar het nieuwe afzendadres. Je kunt via Details deze bevestigingsmail opnieuw laten verzenden. 

We raden je aan - als dat mogelijk is - jouw nieuwsbrieven te versturen vanuit jouw eigen domeinnaam. Dit is beter voor jouw verzendreputatie. Gebruik daarom als het kan bijvoorbeeld nieuwsbrief@mijnwebsite.nl in plaats van mijnwebsite@hotmail.com. Hierna kun je het beste dat domein authenticeren. Als je dit nog niet hebt gedaan, zie je daarvan een melding in het overzicht.

Dit adres komt al voor?

Probeer je een nieuw afzendadres toe te voegen en krijg je de melding 'Dit adres komt al voor'? Dan heb je dit e-mailadres al als afzendadres toegevoegd aan jouw account, maar nog niet bevestigd. Je ziet daarvan dan een melding staan achter het betreffende afzendadres. Klik op Details en op de knop 'Verstuurd bevestigingsmail opnieuw' om deze mail nogmaals te ontvangen. 

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op