Krijg ik antwoordmails van relaties ook op mijn afzendadres binnen?
Dat kan, maar hoeft niet.
Bij het maken van jouw nieuwsbriefcampagne volgens ons
Zes Stappenplan kun je in Stap 1 aangeven of je jouw afzendadres ook als antwoordadres wil gebruiken. Dit hoeft echter niet. Je kunt een ander antwoordadres nemen. Het antwoordadres moet wel een bestaand e-mailadres zijn.
Een voorbeeld: als afzendadres kun je gebruik maken van info@mijnsite.nl. Als antwoordadres kun je het mailadres van collega Pauline Paulusma (p.paulusma@mijnsite.nl) nemen. Jouw relaties zien in hun mailbox dan dat je nieuwsbrief afkomstig is van info@mijnsite.nl. Eventuele antwoordmails van je relaties ontvangt Pauline Paulusma in haar mailbox (zonder dat jouw relaties dit door hebben).
Bij hele grote aantallen nieuwsbrieven kunnen wij ons voorstellen dat jij of jouw collega's geen tijd hebben om alle antwoordmails te beantwoorden - geef jezelf er dan wel rekenschap van dat je een unieke gelegenheid verloren laat gaan om in contact te komen met je relaties.
Bij tijdgebrek zou je een no reply-adres kunnen aanmaken (dat wel moet bestaan, dus). Dit zal het aantal antwoordmails verminderen. Antwoordmails die nog binnenkomen zou je in een aparte folder kunnen verzamelen en verwijderen. Op antwoordmails kun je ook een autoresponder zetten, zodat je relaties automatisch een reactie op hun antwoordmail krijgen.
Op de pagina Instellingen → Afzendadressen kun je aangeven of je een e-mailadres (dat je hebt toegevoegd als afzendadressen in ons programma) standaard alleen als afzendadres, alleen als antwoordadres of als afzend- en antwoordadres wil gebruiken.