Stap 1: basisgegevens invullen

In stap 1 vul je de basisgegevens van je nieuwsbrief in. 

Naam voor campagne

Ten eerste de naam van je nieuwsbriefcampagne. In je account vind je de campagnenaam terug in tal van overzichten en statistieken. 

Onderwerpregel

Ten tweede de onderwerpregel van je nieuwsbrief. Deze is uitzonderlijk belangrijk en moet je weloverwogen bepalen. De onderwerpregel is het eerste wat je relaties in hun mailbox van je e-mail zien. De onderwerpregel bepaalt voor een groot deel het succes van je nieuwsbrief. Een slechte onderwerpregel kan ertoe leiden dat je nieuwsbrief in een spamfilter blijft hangen. Voor tips:

Afzender

Ten derde de afzender van je nieuwsbrief. Je nieuwsbrief wordt verstuurd via ons systeem en onze servers. Voor je relaties wil je natuurlijk dat het lijkt alsof dit via je eigen organisatie gebeurt. Vandaar dat je wordt gevraagd welke afzendnaam (gewoonlijk de naam van je organisatie) en welk e-mailadres (afzendadres) mag worden vermeld. Kies deze zorgvuldig: ook deze gegevens zien je relaties in hun mailbox staan. 

Antwoordadres

Ten vierde het antwoordadres van je nieuwsbrief. Een nieuwsbrief kan worden beantwoord (gereplyd) door je relaties. Onder Antwoordadres kun je aangeven naar welk e-mailadres een reactie van je relaties mag worden verstuurd. Het afzend- en antwoordadres kunnen hetzelfde zijn, maar dit hoeft niet. Reacties kun je bijvoorbeeld direct laten versturen aan de juiste persoon: k.karelse@mijnsite.nl.

Koppeling Google Analytics

Ten vijfde, tot slot, of je gebruik maakt van Mtrack en/of Google Analytics. Als je met één van beide statistiekenprogramma's werkt, kun je dat op deze plek aanvinken. Binnen de statistieken van je website zie je in een apart rapport dan automatisch hoeveel bezoeken er precies via je nieuwsbrief aan je website zijn gebracht. 
Let op: bij koppeling van Mtrack en/of Google Analytics werken bij een enkele gebruiker de links naar de eigen website niet goed meer. Relaties komen dan bijvoorbeeld niet op een achterliggende pagina terecht, maar op de homepage.
Wij raden je aan je links in je nieuwsbrief altijd goed te controleren. Bij het vullen van je sjabloon (in Stap 4) kun je dit nagaan via een Preview of het versturen van een Testmail. Je kunt je links ook testen in Stap 5 (Laatste controle).

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op