Welke velden kan ik gebruiken om conditionele inhoud te gebruiken?

Om voorwaarden, condities, te plaatsen in een campagne, moet je gebruik maken van de kenmerken die van jouw relaties in Laposta staan. 

Daarbij kun je per blok aangeven onder welke voorwaarden een blok getoond mag worden en kun je alle type velden gebruiken, op de volgende manieren: 

  • tekstveld: hier kun je aangeven of de inhoud van een veld gelijk of niet gelijk is aan een specifieke waarde, begint of eindigt met een specifieke waarde, wel of niet een specifieke waarde bevat en/of leeg of niet leeg is;  
  • numeriek veld: hier kun je aangeven of de inhoud van een veld gelijk of niet gelijk is aan een specifieke waarde, begint of eindigt met een specifieke waarde, groter, kleiner of gelijk is aan een specifieke waarde, wel of niet een specifieke waarde bevat en/of leeg of niet leeg is;
  • datumveld: hier kun je aangeven of de inhoud van een veld gelijk of niet gelijk is aan een specifieke waarde en/of eerder of later is dan een specifieke waarde;
  • meerkeuzeveld waarbij één optie kiesbaar is: hier kun je aangeven of de inhoud van een veld gelijk of niet gelijk is aan een specifieke waarde en/of leeg of niet leeg is;
  • meerkeuzeveld waarbij meerdere opties kiesbaar zijn: hier kun je aangeven of de inhoud van een veld gelijk of niet gelijk is aan een specifieke en/of het veld leeg of niet leeg is.

Je kunt meerdere regels toevoegen (maximaal) en de voorwaarden met elkaar combineren. Daarbij kies je of aan alle regels moet worden voldaan (een 'en'-functie) of dat aan minimaal één van de regels moet worden voldaan (een 'of'-functie). Als je meerdere lijsten als ontvanger van je campagne hebt geselecteerd, dan kun je per lijst verschillende regels maken.

Alleen in campagnes

Je kunt alleen in een campagne gebruik maken van conditionele inhoud. Een sjabloon en/of een e-mail in een automation kan geen regels bevatten, dus hierin kun je geen conditionele inhoud plaatsen.   

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op