Een relatie leidt tot een hard bounce of klacht. Wordt die automatisch verwijderd?

Ja, een relatie die na het versturen van jouw nieuwsbrief een hard bounce oplevert, wordt automatisch uit jouw lijst verwijderd.

Na de hard bounce vind je deze relatie in jouw overzicht van relaties niet meer terug onder Actieve relaties maar onder Opgeschoonde relaties.

Bij hard bounces gaat het bijna altijd om e-mailadressen die niet (meer) bestaan. Om die reden kun je een opgeschoonde relatie (lees: het e-mailadres) alleen weer aan jouw lijst met actieve relaties toevoegen als je eerst het e-mailadres aanpast.

Een nieuwe nieuwsbrief aan hetzelfde e-mailadres versturen leidt alleen maar tot een nieuwe hard bounce. (Te) veel hard bounces komen jouw verzendreputatie niet ten goede.

Het bovenstaande geldt ook voor relaties bij Yahoo en Microsoft (Outlook.com, Hotmail.com, Live.com etc) die op de spamknop drukken. Ons programma ontvangt hiervan automatisch bericht. Ook deze relaties worden automatisch opgeschoond uit jouw lijst.

Voor het activeren van opgeschoonde relaties ga je in jouw account eerst naar de pagina Relaties > Bekijken. In de tabel onder de tab Opgeschoond vind je al jouw opgeschoonde relaties. Bij de relatie die je wil activeren klik je in de tabel op Details. Voordat je de relatie kunt activeren, wordt jou eerst verzocht het nieuwe, actuele e-mailadres van jouw relatie in te voeren.

Relaties die bij Yahoo en Microsoft tot een klacht hebben geleid, kun je vanzelfsprekend niet meer activeren.

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op