Een relatie leidt tot een hard bounce of klacht. Wordt die automatisch verwijderd?

Ja, een relatie die na het versturen van uw nieuwsbrief een hard bounce oplevert, wordt automatisch uit uw lijst verwijderd.

Na de hard bounce vindt u deze relatie in uw overzicht van relaties niet meer terug onder Actieve relaties maar onder Opgeschoonde relaties.

Bij hard bounces gaat het bijna altijd om e-mailadressen die niet (meer) bestaan. Om die reden kunt u een opgeschoonde relatie (lees: het e-mailadres) alleen weer aan uw lijst met actieve relaties toevoegen als u eerst het e-mailadres aanpast.

Een nieuwe nieuwsbrief aan hetzelfde e-mailadres versturen leidt alleen maar tot een nieuwe hard bounce. (Te) veel hard bounces komen uw verzendreputatie niet ten goede.

Het bovenstaande geldt ook voor relaties bij Yahoo en Microsoft (Outlook.com, Hotmail.com, Live.com etc) die op de spamknop drukken. Ons programma ontvangt hiervan automatisch bericht. Ook deze relaties worden automatisch opgeschoond uit uw lijst.

Voor het activeren van opgeschoonde relaties gaat u in uw account eerst naar de pagina Relaties > Bekijken. In de tabel onder de tab Opgeschoond vindt u al uw opgeschoonde relaties. Bij de relatie die u wilt activeren klikt u in de tabel op Details. Voordat u de relatie kunt activeren, wordt u eerst verzocht het nieuwe, actuele e-mailadres van uw relatie in te voeren.

Relaties die bij Yahoo en Microsoft tot een klacht hebben geleid, kunt u vanzelfsprekend niet meer activeren.

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op