Wat biedt Laposta meer dan MailChimp?

Ons programma wordt nogal eens vergeleken met het Amerikaanse programma MailChimp. Van beide programma's kunt u tot 2000 relaties gratis gebruikmaken.

Hier vindt u een overzichtelijke vergelijking tussen Laposta en MailChimp: Nederlandse MailChimp?

In het algemeen kan worden gesteld dat MailChimp een goed professioneel nieuwsbriefprogramma is. Ten opzichte van MailChimp heeft Laposta een aantal plussen:

1. Interface in het Nederlands

Laposta is in het Nederlands ontwikkeld. MailChimp is grotendeels vertaald; de interface is echter nog in het Engels.

2. Leesratio

Elk nieuwsbriefprogramma registreert hoeveel nieuwsbrieven worden geopend. Laposta is een van de weinige nieuwsbriefprogramma's ter wereld dat ook vastlegt of uw nieuwsbrief is gelezen.

3. Live statistieken

Direct na het verzenden van uw nieuwsbrief kunt u in Laposta uw statistieken live bekijken. U ziet ze als het ware 'binnendruppelen'.

4. Gebruiksvriendelijk

Laposta staat bekend om zijn gebruikersgemak; intuïtief weten gebruikers goed hun weg te vinden. MailChimp is voor sommigen te complex.

5. Service

Laposta is een Nederlands bedrijf met een uitstekende service. Bij gratis gebruik van ons programma kunt u uw vragen altijd per mail stellen; bij MailChimp is dit alleen de eerste dertig dagen mogelijk. Bij betaald gebruik bieden wij ook telefonische support; bij MailChimp is er geen telefonische ondersteuning.

Als het nodig is, bieden we u hulp bij het maken van een sjabloon, het opmaken van uw nieuwsbrief, de interpretatie van uw statistieken, etc.

6. Geavanceerde drag & drop-editor

Net als Mailchimp hebben wij een drag & drop-editor waarmee u gemakkelijk een mooie nieuwsbrief in elkaar zet, die meteen 'responsive' is en correct wordt vertoond in alle e-mailprogramma's. Wel vinden wij dat onze editor een aantal voordelen heeft boven die van MailChimp; zo is er meer vrijheid bij de opmaak/structuur van uw nieuwsbrief en in het gebruik van webfonts. Op onze website kunt u hierover meer lezen.

7. Unieke integratie met statistieken website (bezoekratio)

Met Laposta kunt u de complete bezoekhistorie van elke nieuwsbriefrelatie aan uw website bekijken. Na koppeling van Laposta en zusterprogramma Mtrack kunt u in Mtrack al het bezoek van uw nieuwsbriefrelaties met naam en toenaam zien. In Laposta kunt u zien in hoeverre uw nieuwsbrieven hebben geleid tot extra bezoek aan uw website. Voor elke campagne, lijst en relatie berekent Laposta dan ook een bezoekratio.

8. White label

Partners bieden we de mogelijkheid ons programma onder hun naam aan te bieden aan hun klanten. Met white label is elke referentie naar Laposta verdwenen. In ons programma nemen we dan het logo en huiskleuren van de partner op. Het programma laten we draaien onder een ander domein, waarin de naam van de partner is opgenomen. MailChimp biedt geen white label aan.

9. Maatwerk

MailChimp biedt geen maatwerk. Bij Laposta kunnen we via maatwerk voldoen aan speciale wensen die u heeft ten aanzien van uw nieuwsbrief(sjabloon) en rapportages. Voor het maken van een (eerste) sjabloon op maat brengen we onze abonnees geen kosten in rekening.

10. Gebruik van ssl in nieuwsbrieven

Alle afbeeldingen in nieuwsbrieven worden over https vanaf onze servers geladen. Dit voorkomt dat sommige browsers een beveiligingswaarschuwing geven bij het gebruik van bijvoorbeeld Gmail.

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op