Kan ik mijn nieuwsbrief aan nieuwe relaties nazenden?

Ja, bij een reguliere campagne kun je jouw nieuwsbrief eenvoudig nazenden aan relaties die na het laatste verzendmoment nog zijn toegevoegd aan de betrokken lijst(en). Hiervoor klik je op de pagina Campagnes → Overzicht bij de betreffende campagne op de link Nazenden.  

Identieke nieuwsbrief

Met nazenden wordt exact dezelfde nieuwsbrief verstuurd. Je nieuwsbrief kun je niet meer aanpassen. Wil je je nieuwsbrief nog wel (iets) aanpassen? Dan kun je het beste een nieuwe campagne starten via de link Kopiëren bij de verzonden nieuwsbrief.

Alleen aan nieuwe relaties in betrokken lijst(en)

Je nieuwsbrief kun je alleen nazenden aan nieuwe relaties (lees: e-mailadressen) van de lijst(en) die bij de oorspronkelijk nieuwsbrief zijn betrokken. Ons systeem houdt bij welke e-mailadressen na het laatste verzendmoment aan je lijst(en) zijn toegevoegd. Tussentijds verwijderen en weer toevoegen van hetzelfde e-mailadres heeft voor nazenden geen zin.
Een nieuwsbrief kun je meerdere keren nazenden.

Nazenden bij gebruik van segmenten

Als jij jouw nieuwsbrief aan één of meerdere segmenten hebt verstuurd, dan zie je bij nazenden toch alle relaties die sinds het versturen van de campagne zijn toegevoegd, ook als ze buiten de gebruikte segmenten vallen. Bij het versturen worden de segmenten alsnog toegepast.
Verder kun je je nieuwsbrief alleen nazenden aan relaties die nieuw aan de betrokken lijst(en) zijn toegevoegd én in het bij de nieuwsbrief betrokken segment(en) vallen. De aanmelddatum van de relatie voor de lijst is daarbij bepalend; die moet na het laatste verzendmoment liggen.
Je nieuwsbrief kun je met andere woorden niet nazenden aan relaties die op het moment van verzenden al in je lijst voorkwamen, maar toen nog niet tot het betrokken segment (of segmenten) behoorden.
Hier is een reden voor. In tegenstelling tot een lijst is een segment dynamisch. Om bestaande relaties die na het laatste verzendmoment door een mutatie aan het betrokken segment zijn toegevoegd ook te kunnen nazenden, zou ons programma de precieze inhoud van het segment op het moment van verzenden moeten opslaan om het te kunnen vergelijken met de inhoud van het segment op het moment van nazenden. 
In de tussentijd kunnen de criteria voor het segment echter zijn gewijzigd en/of kunnen relaties binnen of buiten het segment vallen als gevolg van een wijziging in de relatiegegevens (door bijvoorbeeld profielverrijking). 
Vandaar dat de aanmelddatum van de relatie voor de lijst bij het nazenden aan een segment bepalend is.

Nazenden bij een verjaardagscampagne niet nodig

Bij een verjaardagscampagne hoef je jouw nieuwsbrief niet na te zenden. Nieuwe relaties krijgen bij een lopende campagne automatisch vlak voor of op hun verjaardag een verjaardagsmail toegestuurd. 

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op