E-mails naar KPN adressen die niet aankomen

Het komt een enkele keer voor dat KPN de aflevering van nieuwsbrieven blokkeert. Hier lees je om welke adressen het gaat, en wat je eraan kunt doen.

Wat zijn KPN e-mailadressen?

KPN heeft in de loop van de jaren een flink aantal domeinen verzameld. Alle hieronder genoemde adressen worden door de systemen van KPN verwerkt:

@kpnmail.nl

@kpnplanet.nl

@planet.nl

@hetnet.nl

@wxs.nl

@freeler.nl

@xs4all.nl

@hccnet.nl

@telfort.nl

@telfortglasvezel.nl

@tiscali.nl

@tiscalimail.nl

@worldonline.nl

@12move.nl

@tip.nl

@xmsnet.nl

@kickmail.nl

@on.nl

@onsbrabantnet.nl

@onsmail.nl

@onsnet.nu

@onsneteindhoven.nl

@onsnetnuenen.nl

@snelnet.net

Wat kan ik doen als deze adressen mijn nieuwsbrief niet ontvangen?

KPN gebruikt externe software voor het filteren van binnenkomende e-mails. De inhoud van alle e-mails wordt bekeken, en op grond daarvan worden sommige e-mails geweigerd. Helaas komen hierbij zo nu en dan vals-positieven voor, wat betekent dat je nieuwsbrief ten onrechte geweigerd wordt.


KPN heeft een goed bereikbare helpdesk speciaal voor problemen rond spam en aflevering. Je kunt hiervoor een mailtje sturen naar abuse@kpnmail.nl. Ze zullen je dan vragen een voorbeeld in te sturen van de nieuwsbrief die niet is aangekomen. Dit kun je doen vanuit Laposta, door een kopie te maken van de campagne, en dan in Stap 4 (bij het vullen van de nieuwsbrief) een testmail te sturen naar het opgegeven adres.


Meestal past KPN op basis hiervan het filter aan, zodat de e-mails een volgende keer wel afgeleverd worden.

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op