Hoe pas ik zelf mijn Contactcentrum aan?

Als je een contactcentrum hebt laten ontwikkelen, dan beschik je over een uitgebreide aan- en afmeldpagina waarin relaties zelf kunnen aangeven welke nieuwsbrieven zij willen ontvangen. Je kunt hiervoor meerdere lijsten uit meerdere accounts combineren. Bij nieuwe contactcentra kun je vanuit je beheeromgeving daarin zelf lijsten toevoegen, wijzigen of verwijderen. Je gaat daarvoor in je beheeromgeving naar de tab 'Contactcentrum':

Je ziet dan een overzicht van jouw contactcentrum (of indien van toepassing: meerdere contactcentra). Naast de naam van het contactcentrum zie je hoeveel lijsten hierin zijn gekoppeld. Daarnaast staat vermeld of een wijziging is gedaan in het contactcentrum zonder dat dit nog gepubliceerd is of dat er momenteel geen versie in bewerking is. Via de link 'Configureren' kun je de lijsten, velden en toelichtende teksten in het contactcentrum wijzigen. Ook de naam van het formulier kun je wijzigen. Via de link 'Bekijken' zie je in een nieuw venster een preview van jouw contactcentrum. 

Contactcentrum configureren

Als je hebt geklikt op de link 'Configureren', dan kom je op de pagina 'Lijsten' en zie je (links op je scherm) een overzicht van alle lijsten die in je contactcentrum zijn geplaatst. Rechts op je scherm zie een overzicht van alle accounts uit jouw beheeromgeving, met daarin alle lijsten en het aantal actieve relaties per lijst.

  • Je kunt lijsten uit jouw contactcentrum verwijderen door in het betreffende kader (link in je scherm) op het kruisje te klikken. 
  • Je kunt de volgorde van de lijsten in je contactcentrum aanpassen door deze te slepen naar de gewenste plek.
  • Je kunt nieuwe lijsten toevoegen aan je contactcentrum door het gewenste kadertje daarvan naar de gewenste plek in je blok te slepen.  

Klik op een lijst om eventueel de weergave aan te passen. In het getoonde pop-up kun je de naam van de lijst in het contactcentrum aanpassen, deze eventueel voorzien van een beschrijving en, naast het e-mailadres, bepalen of extra velden moeten worden getoond in het formulier.

De teksten die je in dit scherm boven je blok(ken) ziet kun je aanpassen door hierop te klikken. In de editor die dan wordt getoond kun je zelf een titel en introductie en eventueel een link plaatsen:

Overige teksten in contactcentrum configureren

Je kunt de overige teksten in je contactcentrum aanpassen op de pagina 'Algemeen'. Je ziet dan precies waar de betreffende teksten worden getoond en kunt ze direct aanpassen. 

Op deze pagina kun je ook instellen welke lijst als basislijst, als uitgangspunt voor de inrichting van alle lijsten, moet worden gebruikt. Je kunt daarbij per veld aangeven of het getoond moet worden in het formulier en/of door aanmelders verplicht moet worden ingevuld. Door op de lijntjes rechts te klikken kun je de volgorde van de velden wijzigen.   

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op