Kan ik de bevestigingsmail opnieuw verzenden?

Als u gekozen heeft voor double-optin, dan ontvangt elke aanmelder eerst een bevestigingsmail. Pas na het klikken op de link in deze bevestigingsmail wordt de relatie aan uw actieve lijst toegevoegd.

Als de aanmelder (nog) niet op de link in de bevestigingsmail geklikt heeft, dan komt deze terecht onder de tab 'onbevestigd'. In de loop van de tijd zal het aantal onbevestigde relaties toenemen, omdat een deel van de aanmeldingen niet bevestigd wordt.

Het is natuurlijk jammer dat u deze relaties 'verliest', en het ligt voor de hand de adressen onder de tab onbevestigd nogmaals een bevestigingsmail te sturen. Toch is dat geen goed idee, omdat de bevestigingsmail juist bedoeld is als extra stap in het aanmeldproces, waarbij de aanmelder alsnog de vrijheid krijgt om toch niet verder te gaan met de aanmelding.

Het kan ook zijn dat de bevestigingsmail genegeerd wordt omdat de aanmelding door een ander is gedaan. Daarnaast komt het voor dat spambots automatisch e-mailadressen toevoegen, die later niet bevestigd worden.

Het opnieuw versturen van de bevestigingsmail is in die situaties onwenselijk en daarom binnen ons programma niet mogelijk. Het verlies van een deel van de aanmeldingen is bij double-optin helaas niet te voorkomen.

Als u dit liever ander ziet, dan raden we u aan niet te kiezen voor double-optin, maar voor single-optin. Het gebruik van double-optin is in Nederland niet verplicht (ook niet vanuit de AVG). Bij single-optin zijn alle inschrijvingen meteen actief, en omdat relaties zich bij elke nieuwsbrief uit kunnen schrijven (via de verplichte afmeldlink) is het niet heel erg als er een keer een foutieve aanmelding tussen zit.

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op