Sjabloon

Wikipedia omschrijft een sjabloon als 'een grafische vorm die voor herhaaldelijk gebruik is bedoeld'. Bij een nieuwsbriefprogramma wordt met een sjabloon of template het basismodel of de basisopmaak van jouw nieuwsbrief bedoeld.

Een eenmaal opgemaakt sjabloon kun je gebruiken om jouw nieuwsbrief van tekst, afbeeldingen en links te voorzien. Met een sjabloon hoef je jouw nieuwsbrief niet elke keer opnieuw op te maken. Het bespaart je werk, maar belangrijker nog: een sjabloon zorgt ervoor dat jouw nieuwsbrieven er consistent uitzien.
In een sjabloon leg je onder meer de indeling in vakken en kolommen, de header, de (achtergrond)kleur en het lettertype en -grootte van jouw nieuwsbrieven vast.
Voor elke nieuwsbriefcampagne heb je een sjabloon nodig. Wil je verschillende soorten nieuwsbrieven versturen of zijn jouw nieuwsbrieven bestemd voor compleet verschillende doelgroepen? Dan kun je natuurlijk verschillende sjablonen opmaken en gebruiken.
In feite heb je vier opties:
  1. Ten eerst kun je kiezen voor een van de tientallen kant-en-klare sjablonen uit onze Sjablonengalerij. Deze sjablonen zijn speciaal voor onze klanten ontworpen en kunnen door jou vrijelijk worden gebruikt. De kant-en-klare sjablonen vind je in jouw account op de pagina Campagnes → Sjablonen → Drag & drop. Een kant-en-klaar sjabloon kan door jou nog verder worden bewerkt.
  2. In de Sjablonengalerij vind je ook een aantal basissjablonen voor onze drag & drop-editor. Met deze basissjablonen kun jij jouw ontwerp vanaf acquit (nul) opbouwen.
  3. Ten derde kun je een zelfgemaakt sjabloon importeren en klaarzetten. Dit sjabloon moet wel in html zijn opgemaakt. Het importeren doe je op de pagina Campagnes → Sjablonen → Importeren.
  4. Ten vierde kun je (bij een betaald account) door ons een ontwerp op maat laten maken.

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op