Sjabloon

Wikipedia omschrijft een sjabloon als 'een grafische vorm die voor herhaaldelijk gebruik is bedoeld'.

Bij een nieuwsbriefprogramma wordt met een sjabloon of template het basismodel of de basisopmaak van uw nieuwsbrief bedoeld.
Een eenmaal opgemaakt sjabloon kunt u gebruiken om uw nieuwsbrief van tekst, afbeeldingen en links te voorzien. Met een sjabloon hoeft u uw nieuwsbrief niet elke keer opnieuw op te maken. Het bespaart u werk, maar belangrijker nog: een sjabloon zorgt ervoor dat uw nieuwsbrieven er consistent uitzien.
In een sjabloon legt u onder meer de indeling in vakken en kolommen, de header, de (achtergrond)kleur en het lettertype en -grootte van uw nieuwsbrieven vast.
Voor elke nieuwsbriefcampagne heeft u een sjabloon nodig. Wilt u verschillende soorten nieuwsbrieven versturen of zijn uw nieuwsbrieven bestemd voor compleet verschillende doelgroepen? Dan kunt u natuurlijk verschillende sjablonen opmaken en gebruiken.
In feite heeft u vier opties. Ten eerst kunt u kiezen voor een van de tientallen kant-en-klare sjablonen uit onze Sjablonengalerij. Deze sjablonen zijn speciaal voor onze klanten ontworpen en kunnen door u vrijelijk worden gebruikt. De kant-en-klare sjablonen vindt u in uw account op de pagina Campagnes → Sjablonen → Drag & drop. Een kant-en-klaar sjabloon kan door u nog verder worden bewerkt.
In de Sjablonengalerij vindt u ook een aantal basissjablonen voor onze drag & drop-editor. Met deze basissjablonen kunt u uw ontwerp vanaf acquit (nul) opbouwen.
Ten derde kunt u een zelfgemaakt sjabloon importeren en klaarzetten. Dit sjabloon moet wel in html zijn opgemaakt. Het importeren doet u op de pagina Campagnes → Sjablonen → Importeren.
Ten vierde kunt u door ons een ontwerp op maat laten maken.

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op