Lijst

Bij nieuwsbriefprogramma's is een lijst niets anders dan een relatiebestand.

Een lijst kan per relatie slechts één gegeven bevatten: het e-mailadres. Dit gegeven is vanzelfsprekend het absolute minimum wilt u een nieuwsbrief kunnen versturen.
In een lijst kunt u ook tientallen gegevens per relatie opslaan, zoals geslacht, leeftijd, woonplaats en telefoonnummer. Deze extra relatiegegevens kunt u gebruiken om uw nieuwsbrieven te personaliseren. Uit onderzoek is gebleken dat boodschappen door personalisatie aanzienlijk succesvoller overkomen.
Voor elke doelgroep kunt u binnen Laposta een aparte lijst aanleggen. Bij het opmaken van een nieuwsbriefcampagne kunt u aanvinken aan welke lijst(en) u uw nieuwsbrief wilt toesturen.
Elke lijst kunt u in Laposta ook in subdoelgroepen (segmenten) opdelen. Door te segmenteren kunt u uw nieuwsbrief aan een deel (segment) van uw lijst versturen.
Behalve van campagnes en afzonderlijke relaties houdt Laposta ook van alle lijsten statistieken bij. Op de overzichtspagina onder Relaties wordt onder meer het aantal actieve relaties per lijst vermeld, het aantal campagnes waarbij een lijst is gebruikt en het totaal aantal nieuwsbrieven dat aan een lijst is toegestuurd.
Per lijst wordt er ook een Acceptatie-, Open-, Lees-, Klik- en Afmeldratio bijgehouden. Deze ratio's vormen een goede graadmeter voor het succes van uw lijst. Bij meerdere lijsten kunt u uw lijsten op de overzichtspagina eenvoudig onderling vergelijken. Welke lijst heeft het hoogste percentage geaccepteerde e-mails? Bij welke lijst worden de meeste e-mails gelezen?

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op