Lijst

Bij nieuwsbriefprogramma's is een lijst niets anders dan een relatiebestand.

Een lijst kan per relatie slechts één gegeven bevatten: het e-mailadres. Dit gegeven is vanzelfsprekend het absolute minimum als je een nieuwsbrief wil kunnen versturen.
In een lijst kun je ook tientallen gegevens per relatie opslaan, zoals geslacht, leeftijd, woonplaats en telefoonnummer. Deze extra relatiegegevens kun je gebruiken om jouw nieuwsbrieven te personaliseren. Uit onderzoek is gebleken dat boodschappen door personalisatie aanzienlijk succesvoller overkomen.
Voor elke doelgroep kun je binnen Laposta een aparte lijst aanleggen. Bij het opmaken van een nieuwsbriefcampagne kun je aanvinken aan welke lijst(en) jij jouw nieuwsbrief wil toesturen.
Elke lijst kun je in Laposta ook in subdoelgroepen (segmenten) opdelen. Door te segmenteren kun je jouw nieuwsbrief aan een deel (segment) van jouw lijst versturen.
Behalve van campagnes en afzonderlijke relaties houdt Laposta ook van alle lijsten statistieken bij. Op de overzichtspagina onder Relaties wordt onder meer het aantal actieve relaties per lijst vermeld, het aantal campagnes waarbij een lijst is gebruikt en het totaal aantal nieuwsbrieven dat aan een lijst is toegestuurd.
Per lijst wordt ook een Acceptatie-, Open-, Lees-, Klik- en Afmeldratio bijgehouden. Deze ratio's vormen een goede graadmeter voor het succes van jouw lijst. Bij meerdere lijsten kun je jouw lijsten op de overzichtspagina eenvoudig onderling vergelijken. Welke lijst heeft het hoogste percentage geaccepteerde e-mails? Bij welke lijst worden de meeste e-mails gelezen?

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op