Hoe wordt het tarief voor een betaald abonnement bepaald?

De hoogte van uw abonnementstarief hangt alleen af van het aantal actieve relaties dat u heeft. Wij hanteren geen opstartkosten of kosten voor e-mailbundels.

Als u besluit betaald met Laposta verder te gaan, wordt u - op basis van het aantal actieve relaties dat u heeft of verwacht te krijgen - ingedeeld in een tariefgroep. U krijgt vervolgens van ons een factuur ter grootte van het bedrag dat hoort bij deze tariefgroep. 

Alleen als u tijdens het abonnementsjaar op grote schaal relaties invoert, en minstens vier tariefgroepen (of 500 euro) hoger lijkt uit te komen, sturen we u tijdens het abonnementsjaar een aanvullende factuur. We willen zo voorkomen dat u achteraf veel moet bijbetalen. 

Aan het einde van het abonnementsjaar stellen we vast hoeveel actieve relaties u gemiddeld in dat jaar heeft gehad. Komt u uit in een hogere tariefgroep, dan betaalt u achteraf extra over het verschil tussen beide tariefgroepen. Komt u uit in een lagere tariefgroep, dan restitueren wij u het verschil. 

Bij verlenging van uw abonnement wordt voor de bepaling van het abonnementstarief uitgegaan van het gemiddelde aantal actieve relaties dat u in het voorgaande abonnementsjaar had. Ook bij verlenging bekijken we aan het einde van het abonnementsjaar weer of u goed was ingedeeld. Als u in een te lage tariefgroep zat, betaalt u extra; als u te hoog was ingedeeld krijgt u het teveel betaalde achteraf gerestitueerd.

Alle gegevens die betrekking hebben op uw tariefgroep (het gemiddelde aantal actieve relaties per maand en het jaargemiddelde dat hierop is gebaseerd) worden binnen Laposta voor u bijgehouden. U vindt deze na het inloggen op onze website terug onder Toegang & abonnement en voorts Abonnement en Tarief.

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op