Hoe wordt het tarief voor een betaald abonnement bepaald?

De hoogte van jouw abonnementstarief hangt alleen af van het aantal actieve relaties dat je hebt. Wij hanteren geen opstartkosten of kosten voor e-mailbundels.

Als je besluit betaald met Laposta verder te gaan, wordt je - op basis van het aantal actieve relaties dat je hebt of verwacht te krijgen - ingedeeld in een tariefgroep. Je krijgt vervolgens van ons een factuur ter grootte van het bedrag dat hoort bij deze tariefgroep. 

Alleen als je tijdens het abonnementsjaar op grote schaal relaties invoert, en minstens vier tariefgroepen (of 500 euro) hoger lijkt uit te komen, sturen we je tijdens het abonnementsjaar een aanvullende factuur. We willen zo voorkomen dat je achteraf veel moet bijbetalen. 

Aan het einde van het abonnementsjaar stellen we vast hoeveel actieve relaties je gemiddeld in dat jaar hebt gehad. Kom je uit in een hogere tariefgroep, dan betaal je achteraf extra over het verschil tussen beide tariefgroepen. Kom je uit in een lagere tariefgroep, dan restitueren wij jou het verschil. 

Bij verlenging van jouw abonnement wordt voor de bepaling van het abonnementstarief uitgegaan van het gemiddelde aantal actieve relaties dat je in het voorgaande abonnementsjaar had. Ook bij verlenging bekijken we aan het einde van het abonnementsjaar weer of je goed was ingedeeld. Als je in een te lage tariefgroep zat, betaal je extra; als je te hoog was ingedeeld, krijg je het teveel betaalde achteraf gerestitueerd.

Alle gegevens die betrekking hebben op jouw tariefgroep (het gemiddelde aantal actieve relaties per maand en het jaargemiddelde dat hierop is gebaseerd) worden binnen Laposta voor jou bijgehouden. Je vindt deze na het inloggen op onze website terug onder Toegang & abonnement en voorts Abonnement en Tarief.

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op