DMARC bij internetproviders

Sinds 2019 hebben een aantal internetproviders DMARC ingevoerd voor hun domein. Dit hebben ze gedaan om te voorkomen dat er phishing e-mails vanuit hun naam worden verstuurd. Helaas heeft dit tot gevolg dat de e-mailadressen van deze providers niet meer bruikbaar zijn binnen Laposta. Een groot deel van de verzonden nieuwsbrieven zal een hard-bounce opleveren als je het toch zou proberen.

Het gaat naar wij weten om de volgende domeinen:

  • @casema.nl
  • @ezorg.nl
  • @freedom.nl
  • @gmail.com
  • @hccnet.nl
  • @home.nl
  • @icloud.com
  • @mac.com
  • @me.com
  • @online.nl
  • @proton.me
  • @protonmail.com
  • @proximus.be
  • @quicknet.nl
  • @skynet.be
  • @solcon.nl
  • @tutanota.com
  • @upcmail.nl
  • @vodafone.nl
  • @vodafoneziggo.com
  • @yahoo.com
  • @ziggo.nl

Wat valt hieraan te doen?

Helaas hebben wij noch jij hier invloed op, omdat de instellingen van het domein door de provider beheerd worden. De enige mogelijkheid is het gebruik van een ander afzendadres. Het beste is hiervoor een eigen domein te gebruiken, bij voorkeur het domein waarop ook je (eventuele) website te vinden is.

Als je het domein bij Laposta hebt ingevoerd als afzendadres, dan bevelen we sterk aan ook authenticatie te activeren.

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op