DMARC bij internetproviders

Vanaf 2019 hebben een aantal internetproviders DMARC ingevoerd voor hun domein. Dit hebben ze gedaan om te voorkomen dat er phishing e-mails vanuit hun naam worden verstuurd. Helaas heeft dit tot gevolg dat de e-mailadressen van deze providers niet meer bruikbaar zijn binnen Laposta. Een groot deel van de verzonden nieuwsbrieven zal een hard-bounce opleveren als u het toch zou proberen.

Het gaat naar wij weten om de volgende domeinen:

  • @casema.nl
  • @freedom.nl
  • @home.nl
  • @icloud.com
  • @mac.com
  • @me.com
  • @online.nl
  • @protonmail.com
  • @quicknet.nl
  • @tutanota.com
  • @upcmail.nl
  • @vodafone.nl
  • @vodafoneziggo.com
  • @yahoo.com
  • @ziggo.nl

Wat valt hieraan te doen?

Helaas hebben u noch wij hier invloed op, omdat de instellingen van het domein door de provider beheerd worden. De enige mogelijkheid is het gebruik van ander afzendadres. Het mooist is het hiervoor een eigen domein te gebruiken. Heeft u geen domeinnaam? Dan kunt u het best een gratis Gmail adres aanmaken. Dat gebruikt u dan (alleen) voor de nieuwsbrieven; voor de overige communicatie kunt u het bestaande adres blijven gebruiken. Het bestaande adres kunt u bij het maken van de nieuwsbrief, in Stap 1, ook opgeven als antwoordadres, zodat eventuele reacties op uw nieuwsbrieven wel op het gewone adres binnenkomen.

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op